2016年7月18日 星期一

Katy Perry新作:2016奧運主題曲《Rise》


正想說Katy Perry好久沒新作,就聽到她的這首《Rise》,同時也是8月5日奧運開幕日主題曲,好好聽,歌詞也好勵志!

KATY PERRY – Rise



I won't just survive
我並不只是存活下去
(Oh, you will see me thrive...)
你會看見我的興起
Can write my story
為我撰寫歷史
I'm beyond the archetype
我遠超過完美
I won't just conform
我不會對你言聽計從
No matter how you shake my core
不管你怎麼撼動我的內心
Cause my roots, they run deep, ohhh!
我的根,將扎實的入地

Oh ye of so little faith
毫無信仰的你們
Don't doubt it, don't doubt it
別懷疑,不必懷疑
Victory is in my veins
我有勝利的血緣
I know it, I know it
我心知肚明
And I will not negotiate
我不空口談判
I'll fight it, I'll fight it
我會奮鬥,向大眾展現
I will transform…
我的蛻變

When, when the fire's at my feet again
當我再度立於火焰中
And the vultures all start circling
禿鷹們都於我頭上盤旋
They're whispering, "you're out of time."
他們低語著,你的時間所剩無幾
But still, I rise
但我會再度爬起
This is no mistake, no accident
不能有失誤,不能有意外
When you think the final end is near; think again
當你想到最終戰就快來臨,再仔細想一遍
Don't be surprised, I will still rise
不必驚訝,我會再站起來

I must stay conscious
我得意識清晰
Through the menace and chaos
奮力穿越威脅及混戰
So I call on my angels
我呼叫我的天使們
(They say...)
他們說...

Oh ye of so little faith
即使你們毫無信仰
Don't doubt it, don't doubt it
不要懷疑
Victory is in your veins
你有贏家的血液
You know it, you know it
你清楚知道
And you will not negotiate
不做無謂的談判
Just fight it, just fight it
努力戰勝,向眾人證明
And be transformed…
蛻變的更堅強

Cause When, when the fire's at my feet again
因為,當我再度站上戰場
And the vultures all start circling
禿鷹皆於天上環繞
They're whispering, "you're out of time!!"
輕聲說著"
But still, I rise…
但我會再度復活
This is no mistake, no accident
沒有失誤,沒有意外
When you think the final end is near; think again
當你認為最終的結果即將來臨,再仔細想想
Don't be surprised, I will still rise
不必訝異,我將舉起勝利火炬

Don't doubt it, don't doubt
不必懷疑
(Oh oh, oh oh)
You know it, you know it
你清楚明白
Still rise
你還在往上攀升
Just fight it, just fight it
奮力一戰
(Don't be surprised, I will still rise...)
不必驚詫,我仍在奮戰

(歌詞摘自西洋格調 western lovers' :http://goo.gl/3uyqcD